OK

درباره ما

. شرکت نیک راد با سابقه ای پانزده ساله در زمینه ی صدا و تصویر ویدیویی، از سال 1389 پا به عرصه ی اکران دیجیتال در سینما گذاشت

با توجه به اینکه در آن زمان ورود سینمای ایران به عرصه ی اکران دیجیتال بسیار بعید می نمود، متخصصین این مجموعه  فعالیت خود را با مشکلات بسیاری شروع نمودند

ابتدا با آماده کردن اولین مستر DCP سه بعدی به همراه دوبله فارسی شش کانال واقعی و نمایش آن در تنها سینمای دیجیتال کشور (سینما آزادی تهران) امکان مسترینگ سینمای دیجیتال  را در ایران آغاز کردند

این مجموعه در شهریورماه سال 1390 ضمن انعقاد قراردادی با بنیاد سینمایی فارابی، برای اولین بار در ایران تعداد 206 عنوان از عناوین بیست و پنجمین جشنواره کودک  را به صورت DCP در اصفهان با استفاده از 8 عدد سرور خارجی اکران نمود. خوشبختانه جشنواره کودک 25 از سوی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بهترین دوره در 25 سال گذشته انتخاب شد و این تجربه موفق سرآغازی بود برای اکران رسمی دیجیتال در سینمای ایران. در ادامه، در یک همکاری مشترک با بنیاد سینمایی فارابی، پس از سال ها، اکران فیلم های خارجی در سه سینمای آزادی و پردیس ملت و فرهنگ با 3 عدد از همان سرورهای استفاده شده در جشنواره کودک بوسیله این مجموعه انجام گردید. فیلم هایی مثل ما یک پاپ داریم، پسرکی با دوچرخه، درخت زندگی، عقاب، النا و ... که اینبار به لطف دیجیتال بودن و بر خلاف دوره های قبل با کیفیت بسیار عالی، به همراه صدای 6 کانال و زیر نویس فارسی خوانا و دقت سینک بسیار دقیق اکران شد. سپس فیلم های شیرین عباس کیارستمی و معبد جان محمد درمنش در طرح اکران مخاطب خاص نیز بوسیله این مجموعه به DCP تبدیل و اکران گردید. با نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره فجر 30 و پیرو موفقیت های قبلی اکران دیجیتال و همچنین اثبات توانمندی های این مجموعه، مدیران وقت در وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم به برگزاری سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به صورت دیجیتال گرفتند که متاسفانه به دلیل کمبود زمان باقیمانده تا شروع جشنواره و به دلیل اینکه اکثر فیلم ها با نسخه 35 میلیمتری موجود بود و اسکن کردن فیلم ها جهت تیدیل به نسخه دیجیتال علاوه بر زمان بر بودن مستلزم هزینه های زیادی نیز بود، قرار براین شد تا فیلم های خارجی و مستند به صورت دیجیتال اکران گردد که مجموعا تعداد 96 عنوان فیلم بوسیله متخصصان این مجموعه در جشنواره سی ام فجر به DCP تبدیل و اکران گردید. گفتن این مطلب خالی از لطف نیست که در این جشنواره برای اولین با در تاریخ ایران قبل از شروع جشنواره در سایت مربوطه لیست کامل سینماها با ذکر نام فیلم و زمان دقیق اکران آن فیلم اعلام گردید و به لطف اکران دیجیتال، شاهد برگزاری جشنواره ای بسیار با کیفیت و منظم بودیم و این جشنواره نیز از سوی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان بهترین دوره در 30 سال گذشته انتخاب شد. تمامی این موارد منجر به تصمیم گیری برای برگزاری جشنواره فجر 31 گردید.اما اکران دیجیتال در سینمای ایران در سطح گسترده نیاز به سرورهای نمایش دیجیتال هم داشت. لذا متخصصین توانمند این شرکت با دو سال کار و تحقیق شبانه روزی توانستند به عنوان ششمین شرکت در دنیا سرور نمایش دیجیتال را هم به صورت کامل در ایران تولید کنند

: مشخصات منحصر به فرد این سرورها به شرح ذیل است

 

کنترل پنل آن کاملاً فارسی و لذا برای استفاده ی افراد در هر سطح سواد مناسب است -

- با استفاده از این سرور دیگر نیازی به واردات ملزومات نمایش از قبیل نگاتیو، پوزیتیو، داروهای ظهور و.... نیست و علاوه بر صرفه جویی ارزی، در شرایط تحریم فعلی ما را از واردات از خارج بی نیاز میکند

با این دستگاه امکان نمایش سیستم صدای فراگیر شش کاناله ( دالبی) در داخل کشور بدون نیاز به هیچ نوع تجهیزات خارجی مهیا شده است -

- هزینه های تولید و سرباری سینما ها بسیار کاهش می یابد. هزینه هایی از قبیل: برق ( این دستگاه بر خلاف آپارات از برق تک فاز استفاده میکند.) و هزینه های تعمیر و نگهداری که نسبت به آپارات بسیار بسیار کمتر است . برای استفاده از این دستگاه نیازی به یک فرد ثابت مانند آپاراتچی نیست

کیفیت صدا و تصویر در این سرورها کاملا منطبق بر استاندارد های جهانی است -

- با این دستگاه امکان نمایش فیلم در کلیه ی سینماهای کشور به صورت همزمان و با کیفیت یکسان صدا و تصویر فراهم شده است. این امر در گذشته به صورت آرزویی برای سینما داران شهرستانها بود

- در این روش میتوان مستر را جهت پخش و نمایش با هزینه ای کمتر از هزینه ی تنها یک کپی پوزیتیو آماده کرد که این مستر برای تمام سینماهای کشور قابل استفاده است. در صورتیکه در روش قبلی باید برای هر سینما یک کپی فیلم با هزینه ای حدود 5 میلیون تومان چاپ میشد

امنیت فیلم ها در این سرورها بسیار بالاست و امکان هیچگونه کپی برداری از فیلم وجود ندارد -

صاحب اثر و پخش کننده در این روش میتوانند بر تعداد سالنها و روزهای نمایش یک فیلم کنترل کامل و دقیق داشته باشند -